Samsung Perkenal Siri Telefon Pintar Galaxy S22

Galaxy S22+ membawakan beberapa penambahbaikan berbanding pendahulunya, sebagai contohnya daripada segi chipset Galaxy S22 Plus dilengkapi dengan cipset terkuat Qualcomm, Snapdragon 8 Gen 1.

(Gajet) — Samsung secara rasminya telah melancarkan siri telefon pintar terbarunya iaitu Siri Galaxy S22 yang terdiri daripada tiga model iaitu Galaxy S22, Galaxy S22+ dan Galaxy S22 Ultra.

Di Malaysia, terdapat dua varian Galaxy S22 Plus ditawarkan.

Samsung meletakkan harga Galaxy S22+ varian 8/128 GB pada RM4,099 manakala bagi model 8/256 GB pula, harganya adalah pada RM 4,299. 

Telefon ini  merupakan pengganti Samsung Galaxy S21+ yang dikeluarkan tahun lalu.

Galaxy S22+ membawakan beberapa penambahbaikan berbanding pendahulunya, sebagai contohnya daripada segi chipset Galaxy S22 Plus dilengkapi dengan cipset terkuat Qualcomm, Snapdragon 8 Gen 1.

Manakala, mereka di Eropah dan seluruh dunia akan mendapat Samsung sendiri Exynos 2200. Walaupun cip Exynos kurang berkuasa sedikit daripada Snapdragon, kebanyakan pengguna tidak akan perasan.

Bagi kemampuan baterinya pula, model ini mempunyai bateri yang lebih rendah, dengan kapasiti 3,700 mAh berbanding kapasiti 4,000 mAh.

Samsung Galaxy S22+ hadir dengan reka bentuk yang serupa dengan pendahulunya, Galaxy S21+.

Paparan Galaxy S22+ muncul penampilan yang serupa dengan pendahulunya, dikelilingi oleh bezel nipis dengan lubang pada skrin 6.7-inci sebagai lokasi untuk benam kamera hadapan.

Samsung Galaxy S22+ dilengkapi dengan tiga kamera belakang yang terdiri daripada kamera utama 50MP, ultralebar 12MP dan telefoto 10MP untuk zoom optik 3x, serta satu kamera di hadapan dengan resolusi 10MP.

Klik Untuk Muat-Turun Aplikasi Defence Security Asia di Google Play Store: 

Kamera belakang utama telefon ini mengalami peningkatan berbanding generasi sebelumnya, kerana barisan Galaxy S21 hanya dilengkapi dengan kamera utama 12MP.

Berbekalkan resolusi ini, kamera Galaxy S22+ menyediakan foto dengan penampilan yang lebih cerah dalam keadaan pencahayaan yang malap.

 

 

featuredS22SamsungTelefon Pintar
Comments (0)
Add Comment